מקלחת חמה ונשירת שיער: האם קיים קשר ביניהם?

מקלחת חמה ונשירת שיער

האם ידעתם שמקלחות חמות מדי עלולות לגרום לנשירת שיער מופרזת?

בשלב זה לא היו מחקרים מדעיים לעומק כדי להוכיח את הנקודה הזו, ואני לא חושב שיהיה בקרוב, אבל יש עדויות שמצביעות על הקשר.

בדרך כלל אני נוטה להתחיל את המקלחת שלי עם מים חמים, ואז לקראת הסוף להעביר למים פושרים, אך הפעם מתוך סקרנות ורצון לחקור את הנושא, התחלתי את המקלחת עם מים חמים וגם סיימתי אותה עם מים חמים.

כעבור שעה, שמתי לב ליותר נשירה ושהשיער שלי הרבה יותר יבש מהרגיל.

זה גרם לי לתהות אם יש קשר בין המים החמים לנשירת השיער. הייתי צריך לחקור את נושא זה לעומק.

מקלחת חמה ונשירת שיער: הקשר

נשירת שיער היא למעשה תהליך לא טבעי. אנו יכולים לראות זאת ממחקר של אינדיאנים אשר לעיתים רחוקות סובלים מהתקרחות, ומשווים זאת למדינות מפותחות (במיוחד ערים) בהן שיעור אובדן השיער הוא הגבוה ביותר.

מים חמים מדי הם למעשה דבר לא טבעי ולכן הם עלולים לפגוע בזקיקי השיער. כל דבר שמעל 37C ו998F (פרנהייט) גבוה מטמפרטורת הגוף ולכן אינו טבעי.

מים חמים עלולים לפגוע בקרקפת ולגרום ליובש. זה עלול לגרום לדלקת, שבתורו עלולה לגרום למזעור זקיק השערה, שמוביל בסוף לדילול ואובדן שיער.

מקלחות חמות יכולות להסיר שמנים טבעיים מהשיער והקרקפת, המסייעים בהגנה מפני נזקים ושמטרתם להשאיר את זקיקי השיער מוגנים.

רופאת העור המוערכת ד"ר פיליאנג אומרת:

"לאפידרמיס יש שכבת שומנים חיצונית שתפקידה הוא להגן על השכבות הפנימיות. זה מה שמשאיר מים ״רעים״ וחיידקים בחוץ, ומים טובים בפנים, ושומר על לחות העור שלנו, "

היא משווה את השכבה השומנית לחמאה שעל הסכין: היא נשארת מונחת אם היא מוחזקת תחת מים קרים אך נמסה מתחת לזרם חם. זה דומה למה שעושה מקלחת חמה מעל 44 מעלות לשכבת עור המגן של בני אדם.

"אצל אנשים צעירים יותר העור יחליף את שכבת השומנים מהר יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים. "ככל שאנו מתבגרים, יש לנו פחות סובלנות למים חמים, העלולים לגרום לעור יבש, מגרד, אדום ואולי אפילו לאקזמה,"

אפילו קרם לחות לא יחדש את השמנים הטבעיים של הגוף, היא אומרת. אישה בת 20 עשויה להיות מסוגלת לקחת שתי מקלחות חמות ביום ולהיות בסדר, "אבל יתכן שהיא תגלה שיש לה סימני יובש על גבי העור אם תעשה זאת בגיל 40".

על מה ממליצה ד"ר פיליאנג?

ד"ר פיליאנג ממליצה להוריד את טמפרטורת המקלחת שלך מכיוון:

"חתיכות הקרטין על השיער דומות לרצפות על גג, ושטיפה קרה של 15 שניות במהירות יכולה לעזור להם להתיישר בצורה מסודרת כך שהם נראים חלקים ומבריקים."

אז אנו יודעים שמים חמים מדי פוגעים בעור ובזקיקי השיער, ואנחנו גם יודעים שמים קרירים יותר יכולים להעניק לשיערך ברק והגנה על שמני שיער חיוניים.

האם יש יתרונות נוספים למים קרים?

מסתבר שלא רק מים חמים יכולים לפגוע בשיערך, אלא שמים קרים יכולים לעזור לשיערך. מים קרים (טמפרטורת החדר) יכולים להחיות את הקרקפת ולשפר את זרימת הדם.

זרימת דם מוגברת מסייעת בהעברת חמצן, חומרים מזינים ומינרלים לקרקפת וזקיק השערה, ועוזרת להם לצמוח. שיפור זרימת הדם מסייעת גם בהסרת חומרים מזיקים.

מים קרים יכולים להפעיל תגובה הרמטית שהיא תגובה אדפטיבית ללחץ קל. כאשר הגוף חשוף ללחץ קל הוא מסתגל.

במקרה זה חשיפה למים קרים יכולה להגביר את נוגדי החמצון ולשפר את החסינות כמו גם יתרונות אחרים.

איך ניתן למקסם את זמן המקלחת שלך?

בהמשך ליתרונות הרבים שיש להזרמת דם לקרקפת בשביל בריאות השיער שלכם, ניתן למקסם את זמן המקלחת שלכם באמצעות כלי פשוט לעיסוי הקרקפת, עיסוי לקרקפת ידוע בתור אחד הטיפולים היעילים והטבעיים ביותר לנשירת שיער מכל סוג שהוא.

כן כן, אפילו לנשירת שיער מהסיבה התורשתית, הנקראת גם אלופציה אנדרוגנית.

כל שעליכם לעשות הוא להשאיר את כלי לעיסוי קרקפת זה, במקלחת שלכם, ולהשתמש בו בזמן שאתם מתקלחים, מומלץ להשתמש בו ביחד עם שמפו לנשירת שיער, לעסות את השיער והקרקפת במשך 3-5 דקות, ואז לשטוף עם מים קרים!

מקלחת חמה ונשירת שיער: סיכום

נראה שיש מספיק הוכחות לכך שמים חמים עלולים לגרום לנשירת שיער בכדי להימנע ממקלחות חמות יתר על המידה.

למה?

מכיוון שמקלחות קרות יכולות לעזור בהחייאת הקרקפת, בשיפור זרימת הדם, בשיפור הברק, ולהפחית דלקת שעלולה לגרום לנשירת שיער, נראה כי מים בטמפרטורת החדר הם הדבר הנכון.

About מנהל המלחמה בנשירה

בעודי נלחם בנשירה הארורה על בסיס יום יומי בגלל שהתברכתי בגנים ״מעולים״ החלטתי ליזום ולפתוח את הבלוג הזה שכל כולו יהיה מוקדש לאנשים כמוני, שנלחמים בנשירת השיער ובהתקרחות. המידע שמוצג באתר הוא מידע שנרכש במשך השנים עם הרבה ניסוי וטעייה כי ״אין חכם כבעל נסיון״

View all posts by מנהל המלחמה בנשירה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *