האם חבישת כובע גורמת לנשירת שיער?

האם חבישת כובע גורמת לנשירת שיער?

כולנו שמענו פעם על כך שחבישת כובע יכולה לגרום לנשירת שיער, אך מה בא קודם? הכובע או הנשירה?

ובכן, אולי זה חדשות טובות עבורכם, ואולי רעות, אבל חבישת כובע אינה גורמת לנשירת שיער. זה נכון שאם חובשים כובע הדוק באופן קבוע, עלולים לחוות דבר הנקרא אלופציה משיכה (Traction alopecia) באיזור בו השיער נמתח. אבל גם זה מאוד לא סביר שיקרה.

לעומת זאת, נשירת שיער יכולה להיגרם מדברים אחרים כגון:

  • גיל
  • גנטיקה
  • שינויים הורמונליים
  • תרופות
  • מצבים רפואיים

מחקרים רבים התמקדו בהבנת התקרחות גנטית, הנקראת גם אלופציה אנדרוגנית. אבל כמעט אין מחקרים שבדקו איך והאם חבישת כובע עלולה לגרום לנשירת שיער אצל גברים.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד על הקשר בין חבישת כובע לנשירת שיער.

האם סוגים שונים של כובעים גורמים לנשירת שיער?

לא סביר שסוג הכובע שאתה חובש כולל כובעי גרב, ואפילו חבישת כובעים רחבי שוליים ישפיעו על נשירת שיער.

במחקר אחד (מקור), מדענים חקרו כיצד מספר גורמים סביבתיים שונים השפיעו על נשירת שיער ב-92 זוגות של תאומים זהים. המדענים גילו שתאומים שחבשו כובע חוו פחות נשירת שיער באזור שמעל למצחם מאשר תאומים שלא חבשו כובע.

עם זאת, חבישת כובעים הדוקים מאוד או חמים עלולים להפחית את זרימת הדם לזקיקי השיער. הסיבה לכך היא שהירידה בזרימת הדם עלולה להפעיל לחץ על זקיקי השיער ולגרום להם לבסוף לנשור. נשירת שיער כזו היא בדרך כלל זמנית אך עלולה להפוך לקבועה עם הזמן.

אם קיימת אצלכם דאגה ממשית מהקשר בין נשירת שיער לחבישת כובעים, עדיף לחבוש כובעים משוחררים ולא כובעים הדוקים מדי.

האם חבישת כובעים יכולה להאיץ את נשירת השיער?

הרבה אנשים מעדיפים לחבוש כובעים כדי להסתיר את אובדן שיערם מההמון. במיוחד כאשר יש שבירת שיער וקצוות מפוצלים, למרות שבעיות אלו אינן קשורות ישירות לנשירת שיער, הן עלולות לגרום לשיער שלך להיראות חלש ודק.

חבישת הכובע לסירוגין שוב ושוב תוביל בסופו של דבר לאשליה של איבוד שיער. אנשים לא מצליחים לקחת בחשבון מה גורם לנשירת השיער שלהם.

חבישת כובע צמוד לפגוע בזרימת האוויר לזקיק השערה, מה שמוביל לשיער חלש ודק. במקרים מסוימים, חבישת הכובע הדוק מדי עלולה לגרום לאלופציה משיכה שמשמעותה בעצם משיכת השיער במקומות ספציפיים הגורמת להקרחה באזורים הנגועים.

השורה התחתונה היא שחבישת כובע לא תזרז נשירת שיער גנטית. רק כדאי להקפיד לא לחבוש כובע צמוד מדי. השיער שלך יכול גם להישבר או לנשור אם עושים קוקו או צמה הדוקים מדי או כאשר משתמשים בתוספות שיער כבדות.

אז ממה יש לי נשירת שיער אם לא מחבישת כובע?

על פי שירותי בריאות כללית, גברים ונשים כאחד מאבדים בדרך כלל כ-100 שערות ביום (מקור). נשירת שיער זו בריאה וטבעית. זה לא גורם לדילול או לאובדן שיער בקרקפת מכיוון ששערות חדשות צומחות בו זמנית.

כאשר תהליך הנשירה והצמיחה אינו מאוזן, אתה עלול להתחיל לאבד שיער.

נשירת שיער יכולה להתרחש גם כאשר זקיקי שיער נהרסים ומוחלפים ברקמת צלקת, דבר שעלול לקרות אם אתה חובש כובע הדוק מאוד. אבל זה לא סביר.

גורמים ידועים לנשירת שיער כוללים:

גנטיקה

גנטיקה של נשירת שיער במשפחה היא הסיבה השכיחה ביותר לנשירת שיער אצל גברים ונשים כאחד. נשירת שיער על רקע גנטי מתרחשת בדרך כלל לאט במהלך הבגרות.

גברים נוטים לאבד את השיער בדרך כלל באיזור המפרצים ובקודקוד. נשים לעומת זאת, נוטות יותר דילול מקיף של שיערן.

שינויים הורמונליים

כמו רבים מהתהליכים שקורים בגוף, צמיחה ונשירת שיער קורים שכתוצאה משינויים הורמנליים בגוף . הריון, לידה, גיל המעבר ובעיות בבלוטת התריס יכולים כולם להשפיע על רמות ההורמונים בגוף, ולהשפיע על הצמיחה והנשירה של השיער.

מצבים רפואיים

דברים כמו גזזת וזיהום עור פטרייתי יכולים גם לקרחת איזורית. סוכרת, זאבת וירידה משמעותית במשקל יכולים גם הם להוביל לנשירת שיער.

תרופות ותוספי מזון

יש אנשים שחווים נשירת שיער כתופעת לוואי של נטילת סוגים מסוימים של תרופות, כולל תרופות לטיפול:

  • מחלות סרטן
  • דלקת פרקים
  • מחלות לב
  • גאוט
  • לחץ דם גבוה

טיפול בקרינה לראש עלול גם לגרום לנשירת שיער ולאחר מכן לגרום לצמיחת שיער דקה כאשר הוא אכן צומח בחזרה.

לחץ

רמות לחץ גבוהות קשורות למספר מצבים של נשירת שיער. אחד הנפוצים ביותר נקרא אלופציה אראטה. זהו מצב אוטואימוני המופעל כתוצאה ממצב של לחץ. זה גורם לנשירת שיער חלקית בכל איזורי הקרקפת.

יש אנשים ששולפים את השיער של עצמם כדרך להתמודד עם רגשות שליליים או של אי נוחות. מצב זה נקרא טריכוטילומניה.

חווית אירוע מלחיץ כגון הלם פיזי או רגשי עלול לגרום לדילול כללי של השיער לאחר מספר חודשים. בדרך כלל סוג זה של נשירת שיער הוא זמני.

תסרוקות וטיפולי שיער

גם טיפול יתר ועיצוב יתר של השיער עלולים לגרום לנשירת שיער. דברים כמו צמות הדוקות מדי או משיכה של השיער עלולים גם לגרום להתקרחות, מעין נשירת שיער הדרגתית הנגרמת על ידי כוח משיכה מתמשך המופעל על השיער.

טיפולי שיער בשמן חם ותכשירים קבועים (סלסולים) עלולים להזיק לזקיקי השיער גם כן, ולגרום לדלקת ולנשירה של השיער. אם זקיקי השיער מתחילים להצטלק, אובדן שיער יכול לקרות לצמיתות.

שורה תחתונה על הקשר (או האי קשר) בין חבישת כובע לנשירת שיער

בעוד שמדענים לא בטוחים שחבישת כובעים הם גורם ישיר לנשירת שיער אצל גברים, זה לא נראה סביר. עם זאת, אולי כדאי להימנע מחבישת כובעים הדוקים מדי.

מכיוון שנשירת שיער היא בעיקר גנטית, ייתכן שלא תוכל למנוע לחלוטין את ההתקרחות. אבל יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי למנוע סוגים של נשירת שיער שכן ניתן למנוע.

  • עדיף להימנע מתסרוקות צמודות מדי כמו צמות, קוקו וכו׳.
  • להימנע ממשיכה של השיער או כל ״משחק״ אחרי שיכול לזעזע את זקיקי השיער.
  • היו עדינים בעת חפיפת וסירוק השיער. נסו להשתמש במסרק רחב שיניים כדי להימנע מתלישת שיער.
  • אל תשתמשו בטיפולי שיער קשים שעלולים לגרום לנשירת שיער, כגון גלילים חמים, מגהצים מסלסלים, טיפולי שמן חם וכו׳.
  • במידת האפשר, הימנעו מנטילת תרופות ותוספי תזונה הידועים כגורמים לנשירת שיער. תמיד כדאי להתייעץ עם הרופא שלך לפני התחלה או הפסקה של כל סוג תרופה או תוסף.
  • הגינו על השיער מאור שמש חזקה וממקורות אחרים של קרני אולטרה סגול, כגון מיטות שיזוף, על ידי חבישת כובע משוחרר או צורה אחרת של הגנה על הראש.
  • הפסיקו לעשן, מכיוון שעישון קשור לנשירת שיער אצל גברים.

אם התחלתם לאבד את השיער, תפנו לרופא שלכם לקבלת עזרה בזיהוי הגורמים האפשריים ומציאת הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

About מנהל המלחמה בנשירה

בעודי נלחם בנשירה הארורה על בסיס יום יומי בגלל שהתברכתי בגנים ״מעולים״ החלטתי ליזום ולפתוח את הבלוג הזה שכל כולו יהיה מוקדש לאנשים כמוני, שנלחמים בנשירת השיער ובהתקרחות. המידע שמוצג באתר הוא מידע שנרכש במשך השנים עם הרבה ניסוי וטעייה כי ״אין חכם כבעל נסיון״

View all posts by מנהל המלחמה בנשירה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *