חולי קורונה שהחלימו חווים נשירת שיער: הנה הסיבה

קורונה ונשירת שיער
  • עשרות אנשים דיווחו על נשירת שיער לאחר שהחלימו מקורונה אך עדיין היו להם השפעות ממושכות של המחלה.
  • רופאים מאמינים כי הלחץ הפיזי והרגשי הנלווה למקרה של קורונה עלול להוביל למצב של נשירת שיער הפיכה הנקראת טלוגן אפלוביום.
  • ידוע שהמצב מתרחש מספר חודשים לאחר אירוע מלחיץ כגון מצוקה רגשית, ניתוח רציני, או חום גבוה.

כל הנתונים והסטטיסטיקות מבוססות על נתונים זמינים לציבור בזמן הפרסום. ייתכן שחלק מהמידע אינו מעודכן.

השחקנית אליסה מילאנו נכנסה לרשתות החברתיות בתחילת החודש כדי לחשוף השפעה פחות מוכרת של קורונה: נשירת שיער.

בסרטון שפורסם בטוויטר, כוכבת "מכושפות" הראתה גושי שיער גדולים יוצאים ממברשת השיער שלה לאחר שהעבירה אותה בשיערה הרטוב.

"זאת נשירת השיער שלי מהקורונה" אמרה מילאנו, שנבדקה לאחרונה בחיוב בנגיף לאחר שסבלה מתסמינים של המחלה באפריל.

בעוד שהמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אינם כוללים נשירת שיער ברשימת הסימפטומים של קורונה. אך הרופאים אומרים כי יש ראיות משכנעות לכך שזו יכולה להיות השפעה ארוכת טווח מהמחלה.

הנה מה שאנחנו יודעים עד כה על קורונה ונשירת שיער.

נשירת שיער וקורונה:

מילאנו אינה המחלימה היחידה מקורונה שחוותה נשירת שיער. בקבוצת הפייסבוק האמריקאית של Survivor Corps יש עשרות פוסטים על נשירת שיער בקרב אנשים שהחלימו מקורונה ועדיין יש להם השפעות שמתמשכות חודשים לאחר מכן, המכונים גם "ארוכי טווח ארוך".

סקר שיצרה מייסדת הקבוצה, דיאנה ברנט, העלתה כי יותר משליש מ -1,700 הנשאלים אומרים שהם סבלו מנשירת שיער לאחר שהחלימו מקורונה.

ד"ר דנדי אנגלמן, רופאת עור בדרמטולוגיה וכירורגיה קוסמטית במנהטן, אמרה כי היא החלה לראות קפיצה בקרב חולים עם נשירת שיער כשישה שבועות לאחר ההוראה של ״הישארו-בבתים״ בניו יורק באמצע מרץ.

"חלה עלייה של לפחות 25 אחוז באנשים שנכנסו עם נשירת שיער, וזה ממקום שיש הרבה התמודדויות עם הפרעות שיער",

אמר אנגלמן. "זה עדיין לא מתועד באתרים רפואיים מרכזיים כסימפטום, אבל חולים מראים לי את תוצאות הבדיקה החיוביות שלהם."

לחץ יכול להיות האשם:

אין עדיין עדויות לכך שקורונה עצמה גורמת באופן ישיר לנשירת שיער. במקום זאת, הרופאים מאמינים כי הלחץ הפיזי והרגשי הנלווים למקרה של קורונה עלול להוביל למצב של נשירת שיער הפיכה הנקראת טלוגן אפלוביום.

ידוע שהמצב מתרחש מספר חודשים לאחר אירוע מלחיץ כגון מצוקה רגשית, ניתוח רציני או חום גבוה. זה מעביר יותר את השיער של האדם לשלב הטלוגן, או לקטגן, של מחזור צמיחת השערה, מה שבסופו של דבר מוביל לאובדן שיער.

"כשיש זעזוע למערכת, הגוף עובר למצב נעילה ומתמקד רק בפונקציות חיוניות. צמיחת שיער אינה חיונית כמו פונקציות אחרות, ולכן בסופו של דבר מוביל לנשירת שיער, "הסבירה ד"ר סוזן מאסיק, רופאת עור במרכז הרפואי וקסנר מאוניברסיטת אוהיו.

נשירת שיער מטלוגן אפלוביום כתוצאה מלחץ ומתח מאובחנים בדרך כלל באמצעות תהליך של פסילת גורמים פוטנציאליים אחרים לנשירת שיער. רופאים עשויים לבצע בדיקת דם כדי לשלול בעיה בבלוטת התריס או מחסור בתזונה, אשר שניהם עלולים לגרום גם לנשירת שיער.

הם עשויים גם להסתכל על המתרחש בחייו של המטופל בחודשים האחרונים בכדי לבחון את אירוע הלחץ שהביא למצב, כמו למשל אשפוז מקורונה.

"אנחנו רוצים לוודא שאנחנו משחררים את הלחץ אשר יהיה," אמר מאסיק.

התמודדות עם נשירת השיער:

אנשים בדרך כלל מאבדים עד 100 שערות ביום. טלוגן אפלוביום יכולים לגרום לכ -300 שיערות לנשור מדי יום עד 6 חודשים – חוויה העלולה לגרום למצוקה וחרדה רבה.

"נשירת שיער היא אמוציונלית במיוחד," אמר אנגלמן. "אנשים מזילים יותר דמעות בגלל נשירת שיער מכל מצב אחר שאני מטפל בו, כולל סרטן העור."

החדשות הטובות הן כי מצב של טלוגן אפלוביום הוא זמני, ובסופו של דבר השיער יצמח מחדש. עם זאת, ייתכן שייקח זמן עד ששיערך יגיע למלואו ואורכו המקורי.

"השיער צומח לאט, כך שלא בהכרח תהיה לך צמיחה מחודשת בחודשים הראשונים לאחר שהטלוגן אפלוביום עובר. זה לא פתרון מהיר; הערכת הזמן היא 6 חודשים עד שנה, "אמר מאסיק.

בעוד שאנשים עם טלוגן אפלוביום עשויים להתפתות לנסות תוספי תזונה לצמיחה מחודשת של שיער ומוצרים שהם רואים על מדפי בתי המרקחת, אנגלמן מזהיר שהם כנראה לא יובילו לתוצאות שהם מחפשים.

"אין הרבה תוספי שיער שנבדקו במדע, והחברות האלה יודעות שאנשים נואשים, אז הם יטענו טענות מטורפות", אמרה.

במקום זאת, התמקדו בפיתוח אורח חיים בריא. מציאת דרכים לניהול מתחים יכולה להועיל בתחילת צמיחת שיערה חדשה, כמו תזונה עשירה במרכיבים מזינים והימנעות מעישון, הוסיפה ד״ר מאסיק.

הבנת התחזית של טלוגן אפלוביום- והעובדה שהשיער יצמח מחדש – זו עובדה קריטית עבור החולים.

“הלחץ של נשירת השיער יכול למעשה להיות שוב חלק מהבעיה. הדבר החשוב ביותר הוא להרגיע את המטופלים שזה ישתפר והם לא ילכו ויקריחו, "אמר מאסיק.

About מנהל המלחמה בנשירה

בעודי נלחם בנשירה הארורה על בסיס יום יומי בגלל שהתברכתי בגנים ״מעולים״ החלטתי ליזום ולפתוח את הבלוג הזה שכל כולו יהיה מוקדש לאנשים כמוני, שנלחמים בנשירת השיער ובהתקרחות. המידע שמוצג באתר הוא מידע שנרכש במשך השנים עם הרבה ניסוי וטעייה כי ״אין חכם כבעל נסיון״

View all posts by מנהל המלחמה בנשירה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *