שמן מגנזיום לשיער: יתרונות, חסרונות ואיך משתמשים

שמן מגזניום לשיער

אם העולם של תוספי התזונה והשמנים זה משהו שמסקרן אותך כבר זמן מה, סביר להניח ששמעת שמגנזיום מאוד טוב לגוף האדם. מינרל זה עוזר לווסת את לחץ הדם, בונה עצמות חזקות, והוא נהדר לבריאות הלב. אם אתם מבינים קצת בתחום, סביר להניח שאתם מודעים לכך שהרבה אנשים לא מקבלים את הכמות המומלצת של מגנזיום. יש הרבה מזונות שעשירים במגנזיום, כמו ירקות עלים ירוקים או אגוזים.

במאמר זה, נעסוק בנושא, כמו כן נסביר איך להשתמש בשמן מגנזיום לשיער באופן שכנראה מעולם לא שמעתם עליו קודם לכן, ושיכול להיות בעל השפעה ניכרת על צמיחת השיער.

מה זה שמן מגנזיום?

שמן מגנזיום הוא פשוט מגנזיום כלורי במים. המונח "שמן" מעט מטעה, מכיוון שהוא לא רק שמן.

עם זאת, כמו שמנים טיפוליים רבים אחרים, גם את שמן המגנזיום אפשר למרוח ישירות על העור.
לאחר המריחה הוא נספג דרך נקבוביות העור ונכנס ישר למחזור הדם.

מה שאתם אולי לא יודעים, עם זאת, הוא שמגנזיום יכול להיות נהדר עבור השיער והקרקפת. מכיוון שהוא מינרל, מגנזיום יכול לעזור בפירוק מצבורי סידן הנגרמים על ידי מים קשים, לתמוך בצמיחת שיער, והוא גם נחשב לאנטי דלקתי רב עוצמה.

מגנזיום לשיער

היתרונות של שמן מגנזיום

מגנזיום הוא מינרל נפוץ מאוד בכדור הארץ ובגופנו. זהו אחד המיקרומינרלים הנחוצים לתפקוד אנושי תקין. זה כולל ויסות של מאות תגובות אנזימטיות ופעילויות ביוכימיות.
גוף האדם הבריא מכיל מעל 25 גרם מגנזיום. רובו נמצא בעצמות ובמערכת השלדית שלנו, למרות שהוא משמש לכל הגוף.

מגנזיום תורם ל:

  • בניית עצמות חזקות
  • שמירה על קצב לב תקין
  • תמיכה בתפקוד העצבים והשרירים
  • סיוע למערכת חיסונית בריאה.

עם זאת, למגנזיום יש עוד תפקיד מדהים אחד , שכנראה בגללו אתם קוראים את המאמר הזה מלכתחילה – שמן מגנזיום לשיער עשוי להיות פתרון בר-קיימא למניעת נשירת שיער ואף לעודד צמיחה מחודשת אצל אנשים הסובלים מהתקרחות גנטית! כן, כן שמעתם נכון, אז בואו נראה איך בדיוק זה ייתכן.

כיצד שמן מגנזיום יכול לעזור לנשירת שיער

למרבה המזל, שמן מגנזיום, שהוא פשוט מגנזיום כלורי במים, יכול לטפל בבעיות הללו של נשירת שיער.
כאשר השמן מוחל על הקרקפת הוא יכול להזין את הרקמות ולהפחית בעיות הקשורות לקשקשים.

בנוסף, שמן המגנזיום גם יכול לחדור לנקבוביות ולהמיס את יוני הסידן שחוסמים את זקיקי השיער. כמו כן הוא ממלא תפקיד גדול בוויסות חוסר איזון הסידן בגוף.

תאים עם אנרגיה נוספת יכולים להשיג דברים רבים, כולל שאיבת סידן עודף מתאי הקרקפת.

מגנזיום יכול לסייע גם בסילוק עודפי סידן ממחזור הדם. הוא עושה זאת על ידי גירוי הורמון הנקרא קלציטונין. קלציטונין עוזר לווסת את רמת הסידן בכך שהוא מעודד אותו להישאר בעצמות ולהתרחק מהקרקפת. מגנזיום גם הופך ויטמין D לצורה פעילה המסייעת בספיגת סידן.

מחקר משנת 2011 בדק את השפעת המגנזיום על הסתיידות בכלי הדם. החוקרים ערכו סדרה של בדיקות שכללו הוספת מגנזיום בתרביות תאים מסוידות.

התוצאות הראו כי הגדלת ריכוז המגנזיום גרמה לירידה ואף עצרה את ההתקדמות של משקעי סידן על דפנות כלי הדם. לאחר זמן מה, תוספת של מגנזיום אף הובילה להיפוך ההסתיידות.

משמעות הדבר היא ששמן מגנזיום לשיער יכול לקדם את זרימת הדם לקרקפת, לספק חומרים מזינים חיוניים ולהסיר חומרים מזיקים מזקיקי השיער.

אותו מחקר חשף גם את היכולת של מגנזיום למנוע מוות תאי עקב גירוי של קולטני סידן (CaSR) אלו על התאים.
קולטנים אלו הובילו לשיקום מספר התאים הבריאים ולירידה במספר התאים הפגועים, מה שמתרגם את הצמיחה לתאי השיער.

מגנזיום הוא גם מינרל אנטי דלקתי רב עוצמה. מחקר של יוזמת הבריאות הלאומית של נשים (מקור) שכלל נתונים שנאספו מ-3,713 נשים לאחר גיל המעבר בכל הקבוצות הרב-אתניות, הראה שנבדקים שצרכו מגנזיום באופן קבוע הפחיתו את האינדיקטורים לדלקת.

איך להשתמש בשמן מגנזיום לשיער

שמן מגנזיום זה לא המוצר הכי קל למצוא בחנויות טבע השונות (להבדיל משמן לבנדר לצורך הענין), כך שהכנת שמן מגנזיום ביתי עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר בשבילך. כמה מהדרכים הטובות ביותר להשתמש בשמן מגנזיום הן לערבב אותו עם מרכיבים אחרים שטובים לשיער ולקרקפת, כמו חומץ תפוחים או שמן עץ התה, ולהשתמש בו לאחר שאתם חופפים את השיער עם שמפו עדין.

הכנה של תכשיר שמן מגנזיום היא בהחלט דרך מעולה כדי לקבל מוצר שיכול להחזיק מעמד עד 6 חודשים ובמחיר סביר.

רכיבים:

  • 1 כוס פתיתי מגנזיום כלוריד
  • 1 כוס מים מזוקקים או מטוהרים

הוראות הגעה:

  1. יוצקים את פתיתי המגנזיום לכוס מדידה או קערה מזכוכית.
  2. מביאים מים לרתיחה, ואז יוצקים על הפתיתים.
  3. מערבבים עד שהם מומסים.
  4. מניחים בצד לצינון ורחוק מאור שמש.
  5. יוצקים לבקבוק ספריי זכוכית.

במידה וכן הצלחת להשיג אחד, ניתן למרוח את שמן המגנזיום ישירות על הקרקפת לאחר המקלחת. רק יש להקפיד על קרקפת נקייה לחלוטין מכל שמנים או קרמים אחרים, מכיוון שאם לא, זה יכול להפריע לשמן להיספג בעור בצורה אופטימלית.

מה לעשות אחרי שהכנתי/קניתי שמן מגנזיום?

עסו את השמן לתוך הקרקפת ביסודיות למשך 10 דקות לפחות. זה יקדם את זרימת הדם וייצור ספיגה טובה יותר. לאחר מכן השאירו את שמן המגנזיום לפחות 30 דקות לפני שטיפה או ניגוב.

תוך כמה זמן מגנזיום משפיע?

בעוד שהמגנזיום מתחיל לעבוד באופן מיידי, המפתח הוא להיות סבלנות ועקביים, שכן עשוי לקחת זמן עד שתראו את התוצאה הרצויה שאליה אתם מצפים. עבור בעיות מסוימות, שמן מגנזיום עובד מיד, אך עבור אחרים עשויים לחלוף מספר שבועות עד שניתן לראות שינויים כלשהם.

מה בנוגע לתוספים של מגנזיום?

בנוסף לשימוש בשמן מגנזיום, אפשר גם להוסיף תוסף מגנזיום איכותי לתזונה שלך. זה יכול לעזור לתהליך אפילו יותר.
רוב האנשים באוכלוסייה סובלים ממחסור במגנזיום כפי שהוא. אם אתם חלק מהסטטיסטיקה, תוסף המגנזיום יהיה טוב לבריאותך הכללית, כולל לשיער שלך.

ישנם כמה סוגים שונים של תוספי מגנזיום זמינים, אך מגנזיום-אורואט ומגנזיום כלוריד הם הצורות הטובות ביותר לנטילתן. בערך 300 מ"ג ליום לפני השינה זה המינון המומלץ, אך כמובן שחובה להתייעץ עם הרופא שלך לפני כל נטילת תוסף כזה או אחר.

לבסוף, שילוב של תוסף זה עם שיטות אחרות שטובות לשיער כמו עיסוי לקרקפת, דרמה רולר לשיער ישפרו את התוצאות.

שמן מגנזיום לשיער: שורה תחתונה

שמן מגנזיום ידוע ביתרונותיו הרבים במקרים מסוימים. עם זאת, מבטיח ככל שיהיה, הוא נותר כמעט בלתי מבוסס וידוע בקהילת נשירת השיער. מכיוון שלא ניתן לרשום עליו פטנט, אין תמריץ לחברות גדולות לבצע מחקר קליני.

כתוצאה מכך, יש כרגע מעט עדויות הקשורות לכך ששמן מגנזיום לשיער אכן יכול לשפר את צמיחת השיער, כל שכן למי שסובל מהתקרחות על רקע גנטי.
עד שתהיינה ראיות נוספות, כדאי שתסתכלו על שמן המגנזיום כטיפול משלים עם טיפולים אחרים שיש לך בארנסל נשירת השיער שלך.

About מנהל המלחמה בנשירה

בעודי נלחם בנשירה הארורה על בסיס יום יומי בגלל שהתברכתי בגנים ״מעולים״ החלטתי ליזום ולפתוח את הבלוג הזה שכל כולו יהיה מוקדש לאנשים כמוני, שנלחמים בנשירת השיער ובהתקרחות. המידע שמוצג באתר הוא מידע שנרכש במשך השנים עם הרבה ניסוי וטעייה כי ״אין חכם כבעל נסיון״

View all posts by מנהל המלחמה בנשירה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *