האם קשקשים גורמים לנשירה?

האם קשקשים גורמים לנשירת שיער?

קשקשים הם מצב שכיח שגורם לעור מתקלף בקרקפת שלך. עור זה נוטה ליפול על איזור הכתפיים, ומשאיר מעין פתיתים לבנים וקטנים. חלק מהאנשים הסובלים מקשקשים יכולים לפתח נשירת שיער, אך האם הקשקשים באמת אשמים?

ברוב המקרים, קשקשים לא מהווים את הגורם הישיר לנשירת שיער. עם זאת, הגירוד שהוא חלק מהסימטופים לתופעה יכול להוביל לשריטות, אשר יכול לפצוע את זקיקי השיער שלך, ובכך להוביל לאובדן שיער מסוים, אם כי לא התקרחות מוחלטת. בנוסף, קשקשים יכולים להגביר את נשירת השיער באנשים עם התקרחות אנדרוגנית, הידועה גם בשמה הנפוץ יותר – התקרחות תורשתית.

המשיכו לקרוא כדי לדעת האם יש קשר בין קשקשים לנשירת שיער.

הקשר בין תרופות לנשירת שיער וקשקשים

מינוקסידיל, טיפול פופלרי לטיפול בנשירת שיער, עלול לגרום להתקלפות דמויי קשקשים כתופעת לוואי. האלכוהול שקיים במינוקסידיל עלול לייבש את הקרקפת, כך שלאחר מספר חודשים של טיפול, קשקשים עלולים להופיע.

ברוב המקרים, אפשר לפתור את הבעיה על ידי הפסקת השימוש במינוקסידיל או לחלופין אפשר לנסות גם שימוש בשמפו ייחודי נגד קשקשים – או אם שניהם לא עזורים, קרם סטרואידים עם מרשם יכול לעזור במצב כזה (מקור).

פינסטריד, תרופה פופלרית נוספת לנשירת שיער, אינה גורמת להתקלפות.

קשקשים היא בעיה של ממש, זה לא מדבק, וזה לא יוביל לבעיות בריאות אחרות. אבל אם לא מטפלים, קשקשים יכולים להיות כל כך מגרדים ודלקתיים שזה אכן עלול לגרום לנשירת שיער זמנית. זו עוד סיבה טובה לחפוף את השיער עם שמפו נגד קשקשים.

כיצד למנוע נשירת שיער הנגרמת מקשקשים?

מניעת נשירת שיער הקשורה לקשקשים מתמקדת בהתמודדות עם סוגיית הגירוד, אשר רבים לוקים בה. ברגע שתצליחו להפחית את הדחף לגרד את הקרקפת ואת הראש, כך תוכלו להגן על זקיקי השיער מפני נזקים נוספים.

קבלו איבחון

מספר גורמים עלולים לגרום לקשקשים, מהרגלי שטיפת שיער לא נכונים, ועד לבעיות עור בסיסיות. אם אינך בטוח מה גורם לקשקשים שלך, מומלץ לקבוע תור לרופא עור.

רופאי עור יבחנו לעומק את הקרקפת שלך כדי לקבוע אם הקשקשים שלך הם קשורים לשטיפת שיער בתדירות גבוהה מדי או מנגד בתדירות שאיננה מספקת. הם יכולים גם לבדוק אם יש סימנים לבעיות בסיסית, כגון:

  • עור יבש – כתוצאה מעור יבש נוצרים פתיתים קטנים שבדרך כלל אינם מלווים באדמומיות או דלקת.
  • סבוריאה בקרקפת – מצב זה גורם לפריחה שלעתים קרובות נראית אדומה, קשקשית ושמנונית. פתיתי העור המתקבלים יכולים להיות לבנים או צהובים.
  • פטרת השמש – פטרת השמש היא פטרייה שנמצאת על הקרקפת של רוב האנשים. עם זאת, זה יכול לפעמים לגרות את הקרקפת ולגרום לצמיחה של תאי עור נוספים. כאשר תאי עור אלה מתים, זה יכול לגרום לקשקשים.
  • רגישות למרכיבים – רגישות למרכיבים מסוימים במוצרים, כגון שמפו לא איכותי או צבע שיער, שבו משתמשים בצורה חיצונית על השיער או הקרקפת יכול לגרום לעור אדום ומתקלף.

לאחר שהבנת את הסיבה הבסיסית לקשקשים שלך, תוכל לטפל בה בצורה היעילה היותר.

השתמשו בשמפו טיפולי

אם עדיין לא עשיתם זאת, תנסו להשתמש בשמפו טיפולי שנועד להילחם בקשקשים. חפשו מוצרים המכילים אחד מהמרכיבים הבאים:

  • אבץ פיריתיון
  • חומצה סליצילית
  • קטוקונאזול
  • סלניום גופרתי

להלן רשימה של שמפואים מומלצים עם המרכיבים הנ״ל

במקרים קלים של קשקשים, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בשמפו טיפולי למשך מספר שבועות בלבד.

אם יש לך שיער בהיר, ייתכן שכדאי להתרחק מסלניום גופרתי, שעלול לגרום לשינוי צבע.

הוסיפו לחות

ללא קשר לגורם הבסיסי לקשקשים שלך, חשוב להקפיד על הוספת לחות לקרקפת שלך עם מרכך איכותי. זה חשוב במיוחד כאשר משתמשים בשמפואים טיפוליים כמו ניזורל העלול לייבש את הקרקפת, ובמיוחד שמפואים המכילים חומצה סליצילית.

לקבלת יתרון נוסף, נסו לבצע עיסוי קרקפת עם שמן קוקוס. בנוסף להיותו לח, לשמן קוקוס יש תכונות אנטי פטרייתיות. למעשה, מחקר משנת 2015 מצא שהפעילות האנטי-פטרייתית שלו דומה לזו של קטוקונאזול, מרכיב נפוץ בשמפו נגד קשקשים.

הימנע משימוש בשמנים על הקרקפת שלך אם אתה חושב שיש לך סבוריאה דרמטיטיס. שמן נוסף יכול לפעמים להחמיר את המצב הזה.

הימנעו ממוצרי שיער שעלולים לגרות עור רגיש

צבעי שיער ומוצרי שיער אחרים מכילים לרוב מרכיבים שעלולים לגרות עור רגיש. זה יכול להוביל לדרמטיטיס. חומרים וריחניים משמרים הם גורמים נפוצים שיכולים לגרום לדלקת עור במגע על הקרקפת שלך.

דוגמאות למרכיבים שעלולים לגרום לגירוי במוצרי שיער כוללים:

  • ניחוח טבעי או מלאכותי
  • צבע
  • חומרי ניקוי
  • פורמלדהיד

יש אנשים שמשתמשים במוצרים במשך שנים לפני שהם מבחינים בכל סוג של תגובה. גם אם השתמשת באותם מוצרי שיער ללא בעיות, כדאי לשקול לשנות את שגרת הטיפוח שלך אם ישנם סממנים של קשקשים חדשים שמגיחים לאיזור הקרקפת.

ניהול מתח

למרות שלחץ לא יגרום ישירות לקשקשים, הוא יכול להחליש את המערכת החיסונית שלך לאורך זמן. זה יכול להפוך את הקרקפת שלך לרגישה יותר לפטריית מלסזיה המופיעה באופן טבעי.

נסו לנהל את הלחץ על ידי תרגול טכניקות הרפיה, כגון יוגה או מדיטציה. אפילו טיול מסביב לבלוק או נשימה מבוקרת במשך דקה או שתיים יכול לעזור.

היחשפו קצת לאור שמש

למרות שקרני אולטרה סגול גורמות להזדקנות מוקדמת ומגבירות את הסיכון לסרטן העור, מעט אור שמש עשוי להועיל לקשקשים, על פי Mayo Clinic. אם יוצאים החוצה, יש להקפיד רק למרוח קרם הגנה על האיזורים החשופים.

אז קשקשים גורמים לנשירת שיער?

קשקשים אינם גורם מידי לנשירת שיער. עם זאת, גירוד מתמיד בקרקפת יכול להזיק לזקיקי השיער שלך ולהוביל לאובדן שיער מסוים. זה לא קבוע ואמור להיפתר ברגע שמגלים את הגורם לקשקשים שלך. אם עדיין לא יודעים את הסיבה, רופא העור אמור לסייע בזה.

שאלות ותשובות

איזה שמפו הכי טוב לקשקשים?

ניזורל. ניזורל מכיל מרכיב שנקרא קטוקונזול, חומר פעיל זה נמצא יעיל ביותר לאותם אנשים הסובלים מקשקשים. ניתן להשיג שמפו ניזורל בארץ על ידי מרשם רופא, או לקנות באמזון ארה״ב ללא מרשם.

איך לנקות את הקרקפת מקשקשים?

ישנם דרכים רבות לנקות את הקרקפת, אחת הדרכים הפופולרית היא שמן קוקוס. מחקרים מצאו כי שימוש בשמן קוקוס לשיער עשוי לעזור לנקות את הקשקשים מהקרקפת ביעילות רבה.

למה מגרד לי הראש?

שטיפת השיער בתדירות נמוכה, תגובה למוצר מסוים, קשקשים וסבוריאה הם חלק מהסיבות הנפוצות ביותר לכך שהקרקפת שלך עשויה להיות מגרדת. סיבות אחרות כוללות כינים, פסוריאזיס, בעיות עצבים, גזזת וגרדת. הטיפול שלך יהיה תלוי במהו הגורם לגירוד.

About מנהל המלחמה בנשירה

בעודי נלחם בנשירה הארורה על בסיס יום יומי בגלל שהתברכתי בגנים ״מעולים״ החלטתי ליזום ולפתוח את הבלוג הזה שכל כולו יהיה מוקדש לאנשים כמוני, שנלחמים בנשירת השיער ובהתקרחות. המידע שמוצג באתר הוא מידע שנרכש במשך השנים עם הרבה ניסוי וטעייה כי ״אין חכם כבעל נסיון״

View all posts by מנהל המלחמה בנשירה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *