האם שמפו הד אנד שולדרס יכול לגרום לנשירת שיער?

האם שמפו הד אנד שולדרס יכול לגרום לנשירת שיער?

הד אנד שולדרס הוא אולי המותג הידוע ביותר של שמפו לטיפול בקשקשים. בפוסט זה נדבר על שמפו הד אנד שולדרס, כמו כן נדון בבעיה בה השמפו של החברה המוכרת מתיימר לטפל: קשקשים.

לאחר מכן במאמר, נדון כיצד מוצר זה עשוי דווקא לגרום לנשירת שיער, במיוחד אצל אנשים שכבר קיימת אצלם הרגישות, וכן נציע כמה המלצות חלופיות לטיפול בקשקשים.

זה בריא פרסומת

סקירה קצרה על שמפו הד אנד שולדרס:

שמפו הד אנד שולדרס

המותג ״הד אנד שולדרס״ משווק את עצמו כבר זמן רב כפתרון לבעיות רבות בקרקפת ובשיער.

המוצרים הרבים הנושאים את המותג הד אנד שולדרס כוללים מגוון מרכיבים שונים, אולם רבים מהם מכילים כמה כימיקלים דומים ומרכיבים אחרים, כמו סלניום גופרתי.

קיימת מחלוקת משמעותית בנוגע ליעילותם של מוצרי הד אד שולדרס, והיו גם האשמות פומביות כי המוצרים שלהם גרמו לנשירת שיער ושיער דליל.

בשימוש בתדירות מוגבלת, מוצרים של הד אד שולדרס עשויים להיות בעלי פוטנציאל לסייע בבעיות של נשירת שיער הקשורות לקשקשת ולקרקפת מגורה.

עם זאת, בשל תופעות הלוואי שעלולות דווקא להזיק ע״י המרכיבים במוצרי הד אד שולדרס רבים, אולי עדיף לטפל בבעיות של קשקשים באמצעים אחרים.

זה בריא פרסומת

מה זה קשקשים?

קשקשת היא מצב נפוץ בקרקפת המכונה קלינית פיטיריאזיס קפיטיס. זה קשור קשר הדוק לסבוריאה דרמטיטיס, אך זה צורה קשה יותר של המצב. הסימן המוכר ביותר לפיטיריאזיס קפיטיס הוא נוכחות של חלקיקי עור לבנים-צהובים מתקלפים הנראים על הקרקפת או על הבגדים.

ההבדל הגדול ביותר בין קשקשת לבין דרמטיטיס סבוריאה הוא הגירוי הניכר והנראה לעין של הקרקפת הקשור לסבוריאה דרמטיטיס.

הסימן המוכר בדרך כלל לקשקשים הוא למעשה אפידרמיס, או תאי עור, המתפתחים עקב דלקת בקרקפת. שינויים משמעותיים אלה בשכבת האפידרמיס בקרקפת ניכרים אפילו במקומות שאינם מראים סימני קשקשים באופן פעיל.

רמת גירוי משמעותית זו בקרקפת קשורה בדרך כלל לנשירת שיער ודילול השיער עקב ההשפעות על זקיקי השיער.

תסמינים של קשקשים קשורים בדרך כלל גם לנוכחות של חיידקים המכונים מלסזיה, גורם מיקרוביאלי לקשקשת. מסיבה זו, מוצרים רבים כגון הד אנד שולדרס נוקטים גישה רב-גונית הכוללת חומרים אנטי מיקרוביאליים וכן מרכיבים המטפלים בגירוי האפידרמיס.

זה בריא פרסומת

רכיבים הנמצאים בהד אנד שולדרס

אמנם ישנם מרכיבים רבים, המשתנים בהתאם למוצר הספציפי של המותג הד אנד שולדרס, אך ישנם שני מרכיבים אשר בדרך כלל מזוהים כחומרים הפעילים המשמעותיים ביותר.

שני המרכיבים הללו הם מתיליסותיאזולינון ואבץ פיריתיון. בדרך כלל מזוהים עם שני המרכיבים הללו כמרכיבים המשמעותיים והפעילים ביותר במוצרי הד אנד שולדרס, והם בדרך כלל הנושאים המרכזיים של השיח הציבורי והמחקרים המדעיים.

לפני שאתם מקבלים כאב ראש משתי המילים הלא פשוטות האלה, בואו נסביר כל אחת מהן בכמה משפטים:

מתיליסותיאזולינון:

מתיליסותיאזולינון הוא מרכיב פעיל במגוון מוצרים ביתיים המפורסמים בדרך כלל כבעלי יכולות מיקרוביאליות. כימיקל זה עלול להיות מסוכן וניתן למצוא אותו במוצרי טיפוח אישיים רבים, סבון ידיים, סבון כלים ואפילו מוצרים המשווקים לילדים.

מתיליסותיאזולינון נקשר לבעיות של נזק עצבי. נותרו מחקרים מוגבלים על חומרת תופעות הלוואי הקשורות למתיליסותיאזולינון, והוא ממשיך להיות מנוצל כמרכיב פעיל במאות מוצרי טיפוח ביתיים ואישיים.

אבץ פיריתיון:

החומר הפעיל המשמעותי הנוסף במוצרי הד אנד שולדרס רבים הוא אבץ פיריתיון, הנכלל גם במוצרי טיפוח אישיים רבים אחרים.

על פי המכונים הלאומיים לבריאות, לאבץ פיריתיון יש תכונות שעשויות לסייע בשליטה על יובש העור ומצב של קשקשת בקרקפת. יש גם מחקרים המציעים כי אבץ פיריתיון עשוי להיות אנטי מיקרוביאלי המספק את היתרון הנוסף של היגיינת העור.

מכיוון שקיים מתאם בין רמות החיידקים לבין קשקשים, הפעולה האנטימיקרוביאלית של הד אנד שולדרס עשויה לסייע בטיפול בהיבט זה של המצב.

שני המרכיבים הפעילים הללו עברו מחקרים מדעיים רבים, עם מגוון רחב של מסקנות וטענות.

אמנם באופן אינדיבידואלי הם עשויים לספק פתרונות מועילים לנושאים של קשקשים, אך יחד עם המרכיבים הללו יש פוטנציאל לנטרל כל תועלת ועלולים להוביל לתופעות לוואי שליליות.

זה בריא פרסומת
נתרן לורט סולפט (SLES) וסודיום לוריל סולפט (SLS):

נתרן לורט סולפט (SLES) ו- סודיום לוריל סולפט (SLS) הם שני מרכיבים נפוצים שנמצאים בשמפואים, מוצרים לשטיפות גוף וניקוי פנים. הם חומרים פעילי שטח, מה שאומר שהם עוזרים לתכשיר להקציף טוב יותר בעת השימוש.

למרות שמרכיבים אלה עשויים להיות נפוצים במוצרי קוסמטיקה, אין זה אומר שהם טובים.

SLS נחשב בדרך כלל כחומר שגורם לגירוי עורי. ידוע שהוא גורם לדלקת עור במגע, הכוללת שינויים בצבע העור (אריתמה).

SLES, למרות שהוא מייצר תגובה מתונה יותר, הוכח גם שהוא מגרה את העור. למעשה, יש מחקר המראה שהתגובה כתוצאה מהשימוש בו הייתה קיימת עד שבעה ימים לאחר השימוש.

אם אתה כבר סובל מרגישות, מרכיבים אלה עלולים רק להחמיר את הבעיה.

כיצד שמפו הד אנד שולדרס עשוי להיות קשור לנשירת שיער

המותג הד אנד שולדרס לא משווק כטיפול לנשירת שיער, אך הוא פורסם כהפתרון האידיאלי ליובש בקרקפת ולקשקשת.

קיימת מחלוקת משמעותית בנוגע ליעילותם של מוצרי הד אנד שולדרס כטיפול בקשקשים, והמוצרים אף זוהו כגורמים פוטנציאליים לנזק ומובילים לבעיות נוספות כולל נשירת שיער.

למרות שהאשמות אלה עשויות להיות בסיס כלשהו לאמת, יש גם מחקר המצביע על כך שמוצרי הד אנד שולדרס עשויים לטפל ביעילות ביובש בקרקפת ובמצבים של קשקשים.

עור יבש ומגורה נקשר מזה זמן רב לבעיות של נשירת שיער ודילול שיער. אחד המרכיבים הפעילים במוצרי הד אנד שולדרס רבים הוא אבץ פיריתיון, אשר נחקר רבות על יכולתו לטפל בקשקשים ועלול לשמש כחומר מיקרוביאלי.

בכתב העת הבריטי לדרמטולוגיה, חוקרים פרסמו ממצאים שהשוו בין הבדלים בעובי האפידרמיס וברמת הקשקשים בין קבוצות של אנשים שהשתמשו בשמפו המכיל אבץ פיריתיון לבין אנשים ששטפו עם אותו שמפו פחות התוספת של אבץ פיריתיון (מקור).

תוצאות המחקר הראו בצורה סטטיסטית מובהקות כי הייתה כמות פחותה של קשקשים בקבוצה ששטפה את השיער בשמפו המכיל אבץ פיריתיון, בהשוואה לקבוצה שלא. המשתתפים הונחו לחפוף עם השמפו פעמיים בשבוע, ותוצאות אלה הגיעו לאחר שלוש שטיפות בלבד.

זה בריא פרסומת

מחקר עדכני יותר זיהה את הפוטנציאל של אבץ פיריתיון להשפיע על צפיפות השיער.

המחקר מצא כי אנשים שהשתמשו בשמפו המכיל אבץ פיריתיון הראו עלייה משמעותית בצפיפות השיער ובמספר השיער הגלוי הכולל בהשוואה לקבוצות שטופלו בשמפו פלצבו.

תוצאות ספירת השיער הראו שיפור בינוני ומתמשך בצמיחת השיער בקרב אנשים שהשתמשו באבץ פיריתיון על בסיס יומי. למרבה הצער, לא מומלץ להשתמש במוצרי הד אנד שולדרס באופן יומיומי אשר עשוי להפחית את היעילות של אבץ פיריתיון כדי להגביר את צפיפות השיער ולשמור על צמיחת שיער בת קיימא.

אמנם תוצאות של מחקרים אלו בהחלט מבטיחות, אך האפקטיביות הפוטנציאלית של שמפו הד אנס שולדרס לסייע בהתמודדות עם הסיבות הבסיסיות לנשירת שיער מעידה על כך שהמותג יכול לסייע לאנשים הסובלים מסוג ספציפי מאוד של נשירת שיער.

מעבר לאנשים שחווים נשירת שיער ודילול שיער בגלל מצבי עור שונים בקרקפת, שמפו הד אנס שולדרס אינו מציע טיפול ממשי לנושאים של נשירת שיער על רקע גנטי. יתר על כן, נותרו שאלות לגבי ההשפעות המזיקות שעלולות לקרות לאור השימוש במוצרים שלהם.

אז מה עושים אם יש לך קשקשים?

למרות שהשימוש בשמפו הד אנד שולדרס נמשך במשך שנים רבות בטיפול בקשקשת בקרקפת, קיימות אפשרויות אחרות העשויות להיות בלי ההשפעות השליליות שדווקא יכולות לגרום לנשירת שיער מוגברת.

במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך במוצר חזק המצריך מרשם לטיפול יעיל במצבי קרקפת רבים (כמו ניזורל שמפו). אלה עשויים לסייע במניעת נשירת שיער הקשורה לקשקשת או לפסוריאזיס בקרקפת.

מאמר שפורסם על ידי המכונים הלאומיים לבריאות מותח ביקורת על הניצול של חברות רבות הטוענות כי מוצריהם מטפלים בקשקשים ויובש בקרקפת. קשקשים הם למעשה מצב אנושי, ובדרך כלל דורש רק התערבות ברמה נמוכה.

מרפאת מאיו מציעה גם להשתמש בשמן עץ התה הטבעי כתוסף לשמפו שיכול לעזור להפחית קשקשים הנגרמים על ידי זיהומים פטרייתיים. הם גם ממליצים לנקוט בצעדים להפחתת הלחץ היומי שלך, מכיוון שמתח יכול להיות גורם בסיסי לקשקשת וכן לנשירת שיער.

אלו הסובלים מנשירת שיער וקשקשת עשויים לשקול לאכול תזונה עתירת ויטמין B, אבץ וחומצות שומן אומגה 3.

זה בריא פרסומת

מתי לפנות לרופא

בעוד שקשקשת היא לעיתים קרובות מצב שניתן לטפל בו בבית, יתכן ויבוא שלב בו יש צורך בחוות דעת מקצועית.

אם קשקשים מפריעים לחיי היומיום שלך, או אם אתה חווה תופעות לוואי שליליות כתוצאה מהמצב, ייתכן שהגיע הזמן לדבר עם הרופא שלך.

גירוד בלתי נשלט, פצעים כואבים ונשירת שיער הם סימנים לבעיה חמורה יותר.

אם אתם סובלים מפלאקים אדומים-צהובים המצופים בקשקשים עבים ושומניים, סביר יותר להניח כי דרמטיטיס סבוריאה היא הבעיה.

אם יש לך מערכת חיסונית חלשה, סביר להניח שתתקשה להילחם בעצמך בנושא; וכישלון הטיפול בו מלכתחילה עלול רק להוביל לבעיות נוספות בהמשך הדרך.

מזונות מומלצים לטיפול בנשירת שיער וקשקשת:

אם גישה תזונתית מעניינת אותך, מאכלים אלה הם אלה שעשויים לעזור להחזיר את הקרקפת לאיזון הנורמלי:

  • תרד
  • מָקָרֶל
  • צדפות
  • סלמון
  • דָג מָלוּחַ
  • סרדינים
  • אנשובי
  • זרעי פשתן
  • זרעי צ'יה
  • אֱגוזי מלך

כמובן, דיאטה לבדה ככל הנראה אינה יכולה לתטפל בסיבה הבסיסית למצבך. עם זאת, זה מקום טוב להתחיל בו, במיוחד אם אתה סובל ממקרה קל.

זה בריא פרסומת

מחשבות אחרונות:

למרות שאין עדויות קשות לכך ששמפו הד אנד שולדרס גורם לנשירת שיער, השילוב של תופעות לוואי המופעלות על ידי המרכיבים הקשים השונים של המותג עשוי להיות לא הכי טוב לבעלי רגישות.

למרבה המזל, יש צעדים אחרים שאתה יכול לנקוט אם אתה נאבק בקשקשת.

אלה כוללים תחילה מעבר לשימוש בשמפו ללא sls וללא פרבנים, וייעוץ עם רופא למציאת פיתרון קבוע או אפילו שינוי התזונה שלך כדי לתמוך בקרקפת בריאה יותר.

About מנהל המלחמה בנשירה

בעודי נלחם בנשירה הארורה על בסיס יום יומי בגלל שהתברכתי בגנים ״מעולים״ החלטתי ליזום ולפתוח את הבלוג הזה שכל כולו יהיה מוקדש לאנשים כמוני, שנלחמים בנשירת השיער ובהתקרחות. המידע שמוצג באתר הוא מידע שנרכש במשך השנים עם הרבה ניסוי וטעייה כי ״אין חכם כבעל נסיון״

View all posts by מנהל המלחמה בנשירה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *