שמפו ללא מלחים: כל האמת מאחורי המלחים שנמצאים בשמפו שלכם

שמפו ללא מלחים

״סינתטי״ הפכה למילה גסה בשוק היופי שנוטה יותר ויותר לכיוון הטבעי בימינו.

במהלך השנים האחרונות, התקשורת הפנתה במידה רבה את הצרכנים ממרכיבים עם ניחוחות מלאכותיים ומלחים לעבר נוסחאות "טבעיות יותר".

למרות שכמו שדיברנו סביב נושא זה לפני כן בפוסטים קודמים, המילה הזו לא ממש אומרת הרבה, מכיוון שאין דרישות ענפות לכל מה שמהווה מוצר יופי "טבעי".

מלחים במיוחד היו הקורבנות של קמפיינים מגעילים במיוחד – אז האם זה מוצדק?

כדי לברר את היתרונות, החסרונות והסיכונים הפוטנציאליים בשימוש במוצרי שיער עם מלחים וניחוחות מלאכותיים, חקרנו מה היה לצמד מומחים לשיער להגיד בנושא, ורופאי העור ד"ר מישל פרבר מקבוצת שוויגר דרמטולוגיה בניו יורק וד"ר י. קלייר צ'אנג, רופאת עור קוסמטית מוסמכת מטעם יוניון סקוור דרמטולוגיה בלייזר במנהטן.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד את האמת על מה הם מלחים בשמפו שלכם, והאם הם באמת כל כך רעים עבורך.

הכירו את המומחים:

ד"ר מישל פרבר, MD, FAAD היא רופאת עור מוסמכת העוסקת בקבוצת שוויגר דרמטולוגיה. המומחיות של ד"ר פרבר כוללת סרטן עור וכן דרמטולוגיה כללית, וקוסמטית פרוצדוראלית.

ד"ר י. קלייר צ'אנג MD היא רופאת עור קוסמטית מוסמכת, מעניקה טיפול דרמטולוגי רפואי וקוסמטי למטופליה. היא מתמחה בטיפולי לייזר עוריים, מתאר פנים וגוף וטיפולים בהזרקה.

מה הם מלחים?


אני מכיר עשרות אנשים שדואגים לטיפוחם שאפילו לא יגעו במוצרי שיער המכיל מלחים. אותם אנשים נלחצים מהשימוש בשמפו עם מלחים כאילו אמרתם להם שאתם הולכים למיטת שיזוף מלאת קרינה.

למעשה, יש אנשים שחושבים שהם מסוכנים באותה מידה: בסוף שנות ה-90 החל מידע בתקשורת להתפזר על כך שכמה מהכימיקלים המצויים בשמפו, כולל מלחים וניחוחות מלאכותיים, עלולים לגרום לסרטן.

מאז צרכנים רבים נזהרים במיוחד מכל מרכיב סינתטי – כולל מלחים.

אך ההבדל בין, למשל, שימוש במלחים לבין שימוש במיטות שיזוף הוא שמחקר אחר מחקר גילה כי חשיפת העור לקרני UV מגבירה את הסיכון לסרטן (על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, שימוש במיטות שיזוף לפני גיל 35 יכול להגדיל את הסבירות לפתח מלנומה ב -59 אחוזים).

1. לעומת זאת, רוב סיפורי האזהרה שאנו שומעים על חומרים סינתטיים שנמצאים במוצרי שיער הם למעשה שמועה על פי מחקרים מדעיים.

2. זה לא לומר שאין חומרים סינתטיים רעילים, פשוט מלחים הם לא בדיוק אחד מהם.

אבל מה הם בדיוק?

לתשובה של ד״ר צ'אנג:

"מלחים מקיפים קבוצה גדולה של מרכיבים סינתטיים הנמצאים במוצרי טיפוח רבים, כמו סבוני גוף, סבוני ניקוי פנים, שמפו ומשחת שיניים. מלחים כוללים נתרן לאוריל סולפט (SLS), אמוניום לאוריל סולפט, ונתרן לורת סולפט."

למרות שהיא מכירה בכך שהיה איזה בז סביב מלחים שעלולה להיות בעלת השפעות מסרטנות, היא ממשיכה ואומרת כי "אין מחקר המאשר כי מלחים גורמים נזק ארוך טווח כאשר משתמשים בתכשירי טיפוח או בתכשירי טיפוח שיער.

הרשויות, כולל ה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) והאגודה האמריקנית לסרטן, רואות במלחים בטוחים לשימוש במוצרי קוסמטיקה ומוצרי טיפוח אישי ואינן רואות בכך חומר מסרטן.

האם מלחים בטוחים לשימוש?

מלחים הם ככל הנראה המרכיב הסינטטי השנוי במחלוקת הגדול ביותר עבור צרכנים בעלי נטייה למוצרים טבעיים, אך לפני שמכריזים בהם כרשעים, כדאי להבהיר מה הם בדיוק.

נתרן לורת סולפט

"מלחים הם חומרי הניקוי האחראים לקצף רב-סבוני שיוצא מרוב השמפונים" (זה גם מסביר למה שמפו ללא מלחים לא מקציף היטב כמו שמפו עם מלחים).

מלחים הם אכן המרכיב הנפוץ ביותר שנמצא במוצרי טיפוח שיער גם כיום, ואפשר לדעת שנתקלים בהם מתי שרואים שמות כמו נתרן לורת סולפט, נתרן לאוריל סולפט ואמוניום לאוריל סולפט על גב האריזה של מוצרי הטיפוח.

מהבחינה הכימית, מלחים הם סוג של מרכיב הנקרא חומר פעיל שטח, שהוא שילוב של מולקולות המושכות מים ושמן.

"המאפיין הייחודי הזה מאפשר לסבונים, שמפו וסבוני גוף להפריד בין לכלוך ושמן מהעור והשיער ואז לאפשר למים שאיתם אתה שוטף אותם להעביר אותם מגופך ולהתנקות", אמר הכימאי קווין איוול.

קווין איוול הוא כימאי קוסמטי למחקר ופיתוח. כיום הוא סגן נשיא לחדשנות מוצרים ב- Ritual וממוקם בלוס אנג'לס.

הבעיה עם מלחים:

שוב, אין שום הוכחה לכך שהשימוש במלחים גורם לסרטן או לבעיות בריאותיות אחרות. כשמשתמשים לפי ההוראות (כלומר, רק לשימוש חיצוני למשל), הם בטוחים ב 100%.

אבל רק בגלל שמוצר בטוח לשימוש, זה לא אומר שהוא מומלץ לבריאותך.

ד"ר פרבר משתפת:

"מלחים עלולים לגרות עור רגיש, במיוחד את העור סביב העיניים ואת עור הפנים. הם גם עלולים לגרום לאקנה סביב קו השיער כאשר הם נמצאים בשמפו."

ד״ר צ'אנג, באופן דומה, מודאגת מבריאות העור:

"מלחים שנמצאים בסבוני פנים וסבוני גוף צריכים להתנקות מגופכם באופן יסודי. אני ממליצה להשתמש בקרם לחות יחד עם מוצרים המכילים מלחים, בהתחשב בכך שהם עלולים לגרום ליובש."

מלחים יעילים כל כך בהסרת הלכלוך מהשיער שלך, שלפעמים הם מנקים את השמנים הטבעיים של השיער והחלבונים שגורמים לו להראות מבריק ובריא. בנוסף, אם מוצר המכיל סולפט נכנס לעיניך, הוא עלול לגרום לתחושת אי נעימות, מלחים גם יכולים לגרום לדהייה מוקדמת של צבע השיער והקרטין.

ד״ר צ'אנג מציע לך לשאול את מעצב השיער שלך אם בטוח עבור צבע השיער שלך להשתמש בשמפו עם מלחים או שמפו ללא מלחים. בנוסף, אם יש לך עור רגיש במיוחד, השילוב של מלחים וניחוח סינתטי עלול לגרום לפריחה.

היתרונות העיקריים של שמפו עם מלחים:

"אם אינך רגיש, מלחים יכולים להועיל לניקוי עמוק בסבונים ובשמפו", אומרת ד״ר פרבר. "היצמדו לאזורים השומניים והפחות רגישים שלכם – בתי השחי, המפשעה והרגליים." היא ממשיכה, "הם לא מסוכנים אלא אם כן העור שלך רגיש, אך מוצרים ללא מלחים הם בהחלט עדינים יותר.

באופן כללי, מלחים נפוצים מאוד במוצרי טיפוח העור והם בסדר אצל אלו שאין להם עור עדין כל עוד משתמשים בהם כראוי. . "

איך מלחים עובדים בשמפו:

"כל שמפו מסיר משיערך את שומנו הטבעי. כך הם מנקים", אומר הכימאי קווין איוול.

"אם אתם חוששים לאבד את השמנים הטבעיים של השיער שלך, הדבר היחיד שאפשר לעשות זה להפסיק לשטוף את השיער שלך. אבל לא הייתי מתחבר יותר מדי לשמנים הטבעיים שלך, כי הם לוכדים לכלוך, אבק וזיהום, שאנחנו בהחלט לא רוצים בשיער שלנו. "

בסופו של דבר, שטיפת השיער עם שמפו מכל סוג שהוא ולאחר מכן שימוש עם מרכך ישמור על שיער לח ונקי – זו הסיבה שזה הפך לשגרה הרגילה של מרבית צרכני מוצרי השיער.

בסופו של דבר, אומר קווין איוול, מלחים "לעתים קרובות מקבלים עיתונות גרועה והקהל הטבעי שונא אותם, אבל הם מרכיבים משובחים לחלוטין."

עם זאת, זה לא אומר כי מלחים טובים לשיערך – השמנים הטבעיים שיש לשיער שלך משרתים את המטרה להגן על זקיקי השיער מפני שחיקת היום יום.

כמו ברוב הדברים, אם אתה משתמש בשמפו עם מלחים, אתה רק צריך לעשות זאת במתינות. "אם משתמשים בהם יתר על המידה, נשארים זמן רב מדי או משמשים לקרצוף העור, מלחים יסירו את השומן הטבעי ויובילו לגירוי," משתפת ד״ר פרבר.

בנימה זו, גם "סינתטי" לא צריכה להיות מילה גסה.

"לדוגמא, אם יש מרכיב שמקורו בבעלי חיים עם יתרונות יוצאי דופן לשיער שלך, חברות מסוימות בוחרות ליצור מחדש את המרכיב הזה במעבדה במקום למצוא אותו ישירות מבעלי חיים". שלא לדבר על ניחוחות מלאכותיים (אשר, שוב, אינם מסוכנים לבריאותך) לא יגרמו לגירוי אלא אם כן יש לך עור רגיש במיוחד.

האם שמפו ללא מלחים יעיל נגד נשירת שיער?

התשובה לכך שנויה במחלוקת.

ידוע כי בקרב קהילות נשירת השיער העולמיות מנסים להמנע גם כן ממוצרי שיער עם מלחים וחומרים מזיקים אחרים, אך תמיד זה נשאר בגדר ההמלצה.

אין שום הוכחות מדעיות לכך ששמפו ללא מלחים יכול למנוע נשירת שיער, ובטח שלא נשירת שיער תורשתית.

אי לכך ובהתאם לזאת, קשה למצוא סיבה טובה למה לא להשתמש בשמפו טבעי וללא מלחים, שכן היתרונות עולים על החסרונות.

שורה תחתונה:

הנה לך: הסבר מקיף על מה זה שמפו ללא מלחים וגם סקירה מעמיקה ואמיתית על המלחים שנמצאים בשמפו שלכם. עדיין רוצה ללכת על שמפו ללא מלחים?

יופי, כי הכנו עבורכם רשימה של השמופנים הטובים ביותר באמזון ארה״ב, וכמובן ללא מלחים.

1. אבלון אורגניקס שמפו ללא מלחים:
אבלון אורגניקס

כנראה שיצא לכם לשמוע על שמפו אבלון אורגניקס לאור העובדה שהחברה עושה שיווק לא רע בכלל בארץ ובעולם.

אבלון אורגניקס הוא שמפו ללא מלחים מומלץ לגברים ונשים, המכיל שלל מרכיבים אורגנים אשר ידועים כמרכיבים בריאים לקרקפת ולשיער שלנו כגון:

ועוד הרבה מרכיבים מעולים, שמפו זה גם אינו מכיל חומרים מזיקים כמו SLS ופרבנים.

אופן השימוש:

יש להחיל את השמפו על שיער רטוב, לבצע עיסוי לשיער ולקרקפת, להשאיר כ3 -2 דקות ולשטוף היטב.

לבדיקת מחיר 


2. Puriya Sulfate Free Tea Tree Shampoo:
שמפו ללא מלחים

6 סיבות מוכחות מדוע שמפו Puriya היא בחירה מעולה: 100% מרכיבים שמקורם טבעיים.

אין כימיקלים מזיקים כגון סולפט, פרבן, נתרן כלורי או ניחוחות סינתטיים. מיוצר מתערובת צמחים קניינית של עץ התה, ארניקה, מרווה ורוזמרין הפועלות באופן סינרגטי לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

PH מאוזן ועדין בקרקפת ובשיער. מתאים לכל סוגי השיער והגילאים, ומיוצר בארה"ב.

אופן השימוש:

  1. תחילה רצוי להשתמש בשמפו זה כל יום עד לבקרת מצב הקרקפת. לאחר שמצב הקרקפת שלך נמצא בשליטה, ניתן להשתמש בשמפו בתדירות נמוכה יותר.
  2. החילו את השמפו לשיער ועסו בעדינות ובאופן שווה על הקרקפת. עיסוי הקרקפת יביא למיקסום סגולותיו של השמפו.
  3. יש לשטוף היטב להשלמת תהליך הניקוי.

לבדיקת מחיר 


3. KICK Shampoo:
שמפו קיק בלי מלח

עם שמן מנטה ושמן עץ התה שמפו בלי מלחים זה משאיר את הקרקפת רעננה ונקייה. יש לו את העוצמה הנכונה לפתור את בעיית הקשקשת וכן להרגיע גירוד בקרקפת. אין כימיקלים קשים, רק תמציות צמחים שמבטיחות לך שום תגובה לא רצויה לקרקפת.

יתרונות:

  • טיפול לקרקפת מגורת
  • שמפו נגד קשקשים עוצמתי
  • טוב לשיער דליל
  • משפר את בריאות הקרקפת

חסרונות:

  • יש האומרים שיש לו ריח חריף

אופן השימוש:

יש להחיל את השמפו על שיער רטוב, לבצע עיסוי לשיער ולקרקפת, להשאיר כ3 -2 דקות ולשטוף היטב.

לבדיקת מחיר 


4. שמפו לוריאל EverPure Sulfate Free:
שמפו לוריאל

הגנת צבע אמינה היא ה- DNA המרכזי של קו L'Oréal Paris EverPure: שמפו לוריאל EverPure עם רוזמרין תומך בשיער יבש עם לחות כפולה, ורכות שופעת. שומר על הצבע הטהור עד 4 שבועות. שיער שטופל בצבע דורש טיפול מיוחד. שמפו זה עדין במיוחד עבור צבע השיער. אין מלחים קשים, או חומרים פעילי שטח העלולים להפשיט, להקהות ולפגוע בשיער.

אופן השימוש:

יש להחיל את השמפו על שיער רטוב, לבצע עיסוי לשיער ולקרקפת, להשאיר כ1-2 דקות ולשטוף היטב.

לבדיקת מחיר 


5. Moroccan Argan Oil Shampoo:
שמפו ללא מלחים

שמפו ארגן ללא מלחים זה מתאים לכל סוגי השיער. שמפו יומי שמעניק לחות לשיער ומזין את זקיקי השיער בויטמינים חשובים. תקן חדש בלחות, שמפו שמן ארגן מתגלה במהרה כחובה לכל מי שמעוניין להביא ריפוי עשיר בלחות, להפחית קרקפת מתקלפת ויבשה, ולקדם צמיחת שיער חזק ובריא.

אופן השימוש:

להחיל על שיער רטוב ולעסות בעדינות את הקרקפת והשיער. לאחר מכן לשטוף היטב. ניתן להשתמש במרככים של אותה החברה בשביל תוצאות טובות יותר.

לבדיקת מחיר 


6. Kerastase Sulfate-Free Shampoo:
שמפו ללא מלחים

שמפו ללא מלחים של Kérastase מיועד ל"להשפיט" קווצות שיער הנטויות לסרבנות המספקות יכולת ניהול והטבות החלקה. יחד עם המרכך התואם, הצמד קלע היטב מסביב כשנבדק על ידי מעבדת היופי של מכון משק הבית טוב בבריטניה.

בוחנים אהבו שצמד המוצרים השאיר את שיערם מרגיש חלק יותר ונראה מבריק יותר, בעוד שהקצף של השמפו היה קרמי, סמיך ו"מפנק ".בנוסף, יש לו את ריח החתימה של המותג שיכול להביא את חווית הסלון המפנקת למקלחת שלכם.

אופן השימוש:

החילו כמות קטנה על שיער רטוב. לעסות את הקרקפת והשיער. לשטוף ביסודיות. לקבלת תוצאות מיטביות, ניתן להשתמש גם במסכת Kerastase Maskeratine או Kerastase Fondant Fluidealiste.

לבדיקת מחיר 


7. HASK Rose Oil + Peach Shampoo:
שמפו בלי מלח

זכייה בפרס: זוכה פרס היופי של מגזין Allure 2019
רענן ומבריק: תערובת מגן של שמן ורדים אורגני ואפרסק עסיסי מזינה ומחייה את השיער, ומחזיר לחות חיונית כדי לעזור לשמור על קווצות השיער חזקות.
מציע לשיער שטופלו בצבע שכבת הגנה נוספת על ידי איטום בצבע כדי לסייע בשמירה על חיוניות, לשיפור הברק ולהילחם בדהיית צבע.

אופן השימוש:

יש להחיל את השמפו על שיער רטוב, לבצע עיסוי לשיער ולקרקפת, להשאיר כ1-2 דקות ולשטוף היטב.

לבדיקת מחיר 


8. Aveeno Scalp Soothing Shampoo:
שמפו בלי מלחים

בשביל 2 ש״ח בלבד עבור 30 מ״ל, שמפו ללא מלח זה הוא האפשרות הטובה ביותר עבור הכסף שלך. הוא אוסף את הכוח המרגיע של תמצית שיבולת שועל, מרכיב הגיבור של המותג, להרגעת הקרקפת. "השיער שלי מרגיש נקי ומטופל לאחר השימוש" אומרת אנליסט המוצר של מכון GH לין רדמייל.

הוא מקציף היטב למרות היותו נטול מלחים ומרגיש רענן בקרקפת, ככל הנראה בגלל שמנת הנענע והרוזמרין בפורמולה שלו, וגם הניחוח נהדר.

אופן השימוש:

יש להחיל את השמפו על שיער רטוב, לבצע עיסוי לשיער ולקרקפת, להשאיר כ1-2 דקות ולשטוף היטב.

לבדיקת מחיר 


9. Alba Botanica Shampoo:
שמפו ללא מלחים

עובר דרך קצת ארוכה ליצירת קצף עשיר וקרמי עם שמפו בלי מלחים זה, בעל ניחוח פירותי ופרחוני המזכיר את הקיץ באזורים הטרופיים. הנוסחה מיועדת לקווצות שיער שטופלו בצבע.

אופן השימוש:

יש להחיל את השמפו על שיער רטוב, לבצע עיסוי לשיער ולקרקפת, להשאיר כ1-2 דקות ולשטוף היטב.

לבדיקת מחיר 


10. Herbal Essences, SLS Free Shampoo:
שמפו ללא מלחים

אם אתם מעוניינים להוסיף שמפו בלי מלחים לרוטינה שלך בטיפוח השיער, בלי להרוג את הארנק, נסו את האפשרות זו מבית צמחי מרפא. שמפו זה מוצע במחיר סביר, אבל הוא מלא במרכיבים טובים לשיער שלך, כמו נוגדי חמצון המגנים על צבעים, דבש, ויטמין B5 ועוד.

אופן השימוש:

שמפו: מורחים בנדיבות, מקציפים ואז שוטפים. עקוב אחר עם מרכך. מרכך: למרוח בנדיבות על שיער רטוב מהשורש ועד לקצה ולשטוף.

לבדיקת מחיר 


11. Alterna Caviar Shampoo:
שמפו ללא מלחים

לא רק ששמפו זה נטול מלחים, אלא שהוא גם נטול פרבנים ופתלטים (יתרון לכל מי שנכנס לתנועה הירוקה-נקייה). זה נהדר במיוחד לכל מי שיש לו שיער יבש ופגום מעיצוב ע״י החלקות או מטיפול בצבע, מכיוון שהוא מחלחל, מגביר ברק ועוזר במניעת שבירה.

אופן השימוש:

יש להחיל את השמפו על שיער רטוב, לבצע עיסוי לשיער ולקרקפת, להשאיר כ1-2 דקות ולשטוף היטב.

לבדיקת מחיר 


12. Pravana The Perfect Blonde Shampoo:
שמפו ללא מלחים

בין אם שיערך בלונדיני כהה או כסוף, שמפו זה ללא גופרית צריך להיות חלק משגרת הטיפוח שלך. יש לו פיגמנטים סגולים זעירים שעוזרים לנטרל פליזות וגוונים צהובים כדי לשמור על הצבע הטבעי שלך למראה רענן ובהיר.

אופן השימוש:

יש להחיל את השמפו על שיער רטוב, לבצע עיסוי לשיער ולקרקפת, להשאיר כ1-2 דקות ולשטוף היטב.

לבדיקת מחיר 


13. Pantene Gold Series Deep Hydrating Co-Wash:
שמפו ללא מלחים

שמפו בלי מלחים זה זו אידיאלי לתלתלים יבשים במיוחד ו / או לכל מי שיש לו שיער מסוג 4. הנוסחה עם קצף נמוך מפרקת בעדינות הצטברות בקרקפת ותוך כדי מיזוג השיער במקביל עם לחות של פנתנול ושמן ארגן.

אופן השימוש:

  1. השתמש במקלחת על שיער רטוב.
  2. למרוח כמות נדיבה בכף היד, ולהעביר בין שתי כפות הידיים.
  3. עסו מהשורשים למטה.
  4. השתמשו בקצות האצבעות (לא בציפורניים) כדי לעסות בעדינות את הקרקפת.
  5. שטפו היטב.

לבדיקת מחיר 


ספרו לנו בתגובות למטה באיזה שמפו ללא מלחים אתם משתמשים 🙂

About מנהל המלחמה בנשירה

בעודי נלחם בנשירה הארורה על בסיס יום יומי בגלל שהתברכתי בגנים ״מעולים״ החלטתי ליזום ולפתוח את הבלוג הזה שכל כולו יהיה מוקדש לאנשים כמוני, שנלחמים בנשירת השיער ובהתקרחות. המידע שמוצג באתר הוא מידע שנרכש במשך השנים עם הרבה ניסוי וטעייה כי ״אין חכם כבעל נסיון״

View all posts by מנהל המלחמה בנשירה →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *